Procedure algemene vergadering
Procedure voor de algemene vergadering op afstand
Het wetboek vennootschappen en verenigingen maakt het mogelijk om een algemene vergadering op afstand te organiseren.
Volgende procedure wordt gevolgd:
- de leden van de Algemene Vergadering krijgen een link toegestuurd naar een elektronisch communicatiemiddel (google meet, zoom, skype,...);
- elk lid meldt zich vijf minuten voorafgaand aan de start van de vergadering aan via deze link;
- elk lid beschikt over een camera en microfoon en kan gebruik maken van PC, laptop, tablet of smartphone;
- elk lid laat de camera gedurende de algemene vergadering aanstaan zodat identificatie mogelijk is;
- indien een lid tijdens de vergadering wil tussenkomen, moet hij dit kenbaar maken via de chat, het icoontje 'hand opsteken' of zelf zwaaien of de hand opsteken voor de cameralens;
- enkel het lid dat aan het woord is, zet zijn microfoon aan;
- indien een lid de vergadering vroegtijdig verlaat, maakt hij dit kenbaar via de chat of een verbale tussenkomst;
- indien een lid 'nee' stemt of zich onthoudt, maakt hij dit kenbaar via de chat.